Stelt u zich eens voor dat u al regelmatig onder de aandacht zou kunnen komen bij uw toekomstige klanten…
U weet als makelaar precies welke doelgroep u wilt bereiken, maar hoe pakt u dat aan?
Uw kracht zit in het opbouwen van een persoonlijke relatie met uw toekomstige klanten. Op een onpersoonlijke manier reclame maken via advertenties of huis-aan-huis verspreiding past daar niet bij.
Door uw doelgroep gericht op de hoogte te houden van uw expertise, bijvoorbeeld over de ontwikkelingen in de lokale woningmarkt, profileert u zich als deskundig vakman. Op het moment dat een woningeigenaar besluit om een makelaar in de arm te nemen zal men zeker ook u uitnodigen om offerte uit te brengen.
Met behulp van het woonwaarderapport kunt u als makelaar zeer gericht contact leggen met toekomstige woningverkopers. U bepaalt uw doelgroep en uit de PropertyData databank worden de adressen van deze doelgroep geleverd. In een persoonlijke brief biedt u het woonwaarderapport aan bij aanmelding voor uw elektronische nieuwsbrief. De attentiewaarde van een persoonlijke brief is hoog, veel hoger dan een advertentie of een ongeadresseerde folder. Een groot percentage van het aantal mensen dat wordt aangeschreven meldt zich aan voor uw nieuwsbrief.
In de nieuwsbrief kunt u de toekomstige klant gericht nuttige informatie en tips geven, zonder daar iets voor terug te vragen. Zo profileert U zich als deskundige. Mensen waarderen het als een bedrijf goede informatie en tips geeft, op het moment dat besloten wordt tot verkoop is de kans groot dat men aan u offerte vraagt om de verkoop te begeleiden.
Voordelen van het woonwaarderapport
- Hoge attentiewaarde
- Prima te combineren met persberichten
- Juist toekomstige woningverkopers vinden de informatie waardevol
- Groot percentage aanmelders voor uw nieuwsbrief
- Éénmalige kosten
- Unieke doelgroepselectie
- U houdt uw toekomstige klanten op eenvoudige en voordelige manier optimaal op de hoogte van de mogelijkheden die u biedt.
Contact maken met woningeigenaren in vier stappen:
Stap 1: Selecteer uw doelgroep
De makelaar bepaalt de doelgroep voor de actie. PropertyData biedt daarvoor unieke selectiemogelijkheden. De doelgroep wordt beschreven in termen van locatie, woningtypering en bewonersprofiel. Bijvoorbeeld de koopwoningen in een bepaalde buurt die langer dan 5 jaar geleden gekocht zijn en die momenteel niet reeds te koop staan.
Uit de PropertyData gegevensbank kunt u heel eenvoudig online van deze doelgroep de adressen selecteren. Na online betaling ontvangt u per e-mail een link naar de adressenlijst.
Stap 2: Mailing
Met de adressenlijst ontvangt u ook een voorbeeldbrief, kant en klaar in samenvoegopmaak. U past de brief naar wens aan, drukt op samenvoegen en de mailing is klaar voor afdrukken en verzenden. De brief wordt verzonden ‘aan de eigenaar van’.
U zorgt zelf voor verspreiding. In de brief biedt u het gratis woonwaarderapport aan. Men kan dit rapport per e-mail ontvangen door zich op te geven voor uw nieuwsbrief.
Het is overigens ook mogelijk om het afdrukken en verzenden volledig door PropertyData te laten verzorgen.
Stap 3: Het woonwaarderapport
Het woonwaarderapport wordt samengesteld uit open data afkomstig van onder andere het CBS. Zie het voorbeeld hier. In het woonwaarderapport zijn de feiten over de woning en buurt waarin deze staat handzaam in een aantal grafieken uiteengezet en afgezet tegen de gehele gemeente.
Het rapport bestaat uit één pagina A4 met gegevens, grafiekjes, tabellen etc. Aantrekkelijk vormgegeven en voorzien van het logo van de makelaar.
De klant schrijft zich in via een online formulier. PropertyData verzorgt de techniek hiervoor.
Stap 4: Het verder uitbouwen van de relatie
U beschikt nu over e-mail adressen gekoppeld aan specifieke woningen. De e-mail adressen worden door de makelaar gebruikt voor het versturen van nieuwsbrieven. Door hierin onderwerpen te behandelen die voor woningeigenaren interessant zijn, wordt de relatie verder uitgebouwd.
PropertyData adviseert om Mailchimp te gebruiken voor het maken en versturen van nieuwsbrieven en verzorgt voor u de basis-inrichting van uw Mailchimp list.